Träff för Gröna Bloggare

Jag är mycket förväntansfull inför fredagen, då jag reser till Stockholm för att delta i en träff för Gröna Bloggare i riksdagshuset. Vi får tillfälle att tala med bägge språkrören i Miljöpartiet och delta i ett seminarium om bloggarnas betydelse,för att plocka några pärlor ur programmet. Och vad kostar detta? Ingenting!! Jag får dessutom sova på min brorsons soffa och kan gå på Serietekets Alice i Underlandet-teparty nästa dag. Och kan gå på Science fictionbokhandeln! Det enda som kunnat toppa detta är ifall Conspirare <3 återuppstod samma helg.

Andra kulturnedslag denna vecka blir vernissage på IDKA och filmen De ofrivilliga på 7:an på tisdag i Gävle, prova på orientalisk dans på onsdag och X9 på Kulturkiosken på torsdag.
...Dessa punkter har troligtvis ingenting med ekologism att göra, så ignorera dem.

Förutom utbildningsdagen för Gröna Bloggare i helg, så händer något annat som kommer att göra min blogg mer läsvärd, hoppas jag; Nu börjar jag en kurs i kreativt skrivande på helfart. Jag var på inskrivningen idag och det känns väldigt bra inför våren. Första kursboken har jag börjat läsa idag: Writing from the bone av Natalie Goldberg, vilken jag läst för ca 10 år sedan. Kommer ihåg att den är jättebra men minns bara nåt om att man ska skriva med en bra kulspetspenna som glider lätt över pappret och skriva mycket och okritiskt medans inspirationen flödar. Redigera kan man göra senare. Jag höll på så ett tag minns jag, vore kul att hitta igen de spiralblocken om de inte har rensats bort i någon av mina 50-taliga flyttar.

Kommentarer
Postat av: Martin Nyberg

Du får berätta vad du lärde dej på Gröna Bloggare-träffen! ;)

2009-01-27 @ 15:41:23
URL: http://martinnyberg.se
Postat av: iHanna

Åh vad kul att gå skrivkurs. Läst boken, den är bra. Mycket zen. Synd att jag åker bort på söndag annars kunde vi träffats i veckan och fikat! Jag tycker det är obligatoriskt att säga till när man ska till sthlm! kram!

2009-02-06 @ 20:34:47
URL: http://www.ihanna.nu/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0